Jaarverslag secretariaat 2008-2009

Jaarverslag secretariaat volleybalvereniging Forza Schouwen-Duiveland 2008/2009.

Het verenigingsjaar loopt van 1 juli 2008 tot 1 juli 2009.

Het bestuur bestaat uit: Wim Munter, voorzitter, Lydia Mol-Sipman, secretaris, Jos van der Linde, penningmeester, en de leden Louise Vleugel, Cees Arensman, Martin Smolders en Jo Nieuwlands. Dit bestuur kwam 14 maal bijeen, meestal de 1ewoensdag van de maand.

Een extra vergadering werd belegd met de kascommissie, de financiën geven soms hoofdbrekens. De zoektocht naar sponsors verloopt niet altijd even soepel.

Op 29 augustus 2008 werd in Bruinisse de algemene ledenvergadering gehouden.

Het ledental ligt rond de 200, een kleine terugloop is te merken. Een groot deel van de leden is onder de 20 jaar.

Nevobocompetitie 2008-2009.

In sportzaal de Vanger in Bruinisse en sporthal Onderdak in Zierikzee zijn de thuiswedstrijden gespeeld door 6 seniorenteams ( 4 dames en 2 herenteams) en 8 jeugdteams.

Bij de senioren werd Dames 4 kampioen en promoveerde naar de 3eklasse. Helaas degradeerde Dames 1 naar de Promotieklasse en Dames 3 naar de 3eklasse.

Er waren geen noemenswaardige straffen of boetes voor teams of spelers. Trainingen hadden soms te kampen met gebrek aan kader en met sommige teams klikte het niet helemaal, waar door spelers afhaakten. Teleurstellend dat het zo moest lopen. Scheidsrechters waren er steeds te weinig. We hopen met een cursus weer wat mensen bereid te krijgen.

Voor de allerjongste spelers ( mini, CMV) werden via ZMC toernooien gespeeld, waar Forza er 2 van organiseerde, 1 in Bruinisse en 1 in Zierikzee.

Op vrijdagavond werd de Recreatiecompetitie in sporthal Onderdak gespeeld met 20 teams, verdeeld over 2 heren poules, 1 mixpoule en 1 damespoule. Het aantal teams loopt per jaar terug. Op 4 mei 2009 was de jaarlijkse bespreking met de spelende teams, waar dit aan de orde is geweest.

Er zijn diverse activiteiten georganiseerd door de jeugdcommissie en de feestcommissie. Voorts werd meegedaan aan de Grote Clubactie, waarbij op een niet verkocht lot (niet verkochte loten blijven in de clubkas) een prijsje viel voor de clubkas. In juni hielpen we mee bij het Beach Volleytoernooi in Renesse, waar iets meer teams als vorig jaar aan deelnamen, zodat onze kas ook iets meer gevuld werd.

Hoewel geen hosannaseizoen, ook niet al te slecht, in het nieuwe seizoen nieuwe kansen, met 5 dames teams en 4 herenteams ( dames 3 Nevobo,2 recreatie, heren 2 Nevobo en 2 recreatie) plus de nodige jeugdteams ( 8 in de Nevobo en veel mini’s). Het is gelukt voor de meeste teams trainers en coaches te vinden.